torsdag, oktober 03, 2013

Då börjar jag igen då...

Då jag har tröttnat på media.
Nyheter
Tv
Facebook och rent allmänt...

Började med Politiska systemen, utomlands...
Där slåss man. Folk går ihop för att få fram en ändring. I Sverige skriver vi insändare.
Tänker på när Kalle Anka träffa en Svensk.

- "mind notes" "leta genom alla kalle tidningar och ladda upp bilden"

Jämställdheten är ett rent skitsnack som vi fyller lufen men för att skippa se skillnaderna.

Lika så tvingas kvinnor att välja rätt inför Femenister annars blir man fan ta mig på hoppad för att åsikterna går i sär. 99% av gångerna är de inte jag som börjar.
Men hur hade de varit om jag börjat värva folk till kristendommen? Eller om jag gått runt och predikat om folks övervikt?

Visst... när man står på andra sidan är alltid något fel. Det kommer aldrig bli bättre om folk väntar sig att bli kränkta för valet av livsstil el. ursprung. Istället för dra linjer mellan oss alla. Kanske man ska lyfta fram att de finns invandrare som gjort sitt bästa. De finns människor som går ihop fast dom är olika, man måste lämna landets värderingar bakom sig.

Jag förstår de är svårt att ändra sig. Men det är väligt hemskt att känna sig som en hemskt ond människa för att man fortfarande säger negerbulle och menar då chockladboll.

Men tänk efter. Allt är en kränkning idag. Snart börjar stämmningarna att komma in och Judge Judy motsvarigheten börjar sändas på 3an...


Jag skäms inte för att säga "brother from another mother yo" eller nigga! o syftar på kompisen som är rent svart av sitt jobb.

Nej... Sluta nu.

Ser ni inte invandrarhatet Moderaterna har gett er?
Seriöst? Ser ni inte hur dom pissar på de mest utsatta människor?
Fattar du inte att de inte är din grannes fel att han har ett jobb och inte du?
Kan ni inte fatta att de är hög tid att faktiskt hjälpa varrandra upp från marken och gå mot samma mål?

Tyvärr sitter jag hemma en vecka till och har tillgång till tv...
Man borde se över tv utbudet... reality tv borde helt klart vara som Comady Central gå på efter 18 och vara en betal kanal.
Jag fattar att barn e fucked up. kan man titta på jätte rika människors problem i 45min på 3kanaler... så har TV väldigt lite att komma med...

Som tur e kommer utvecklingen med laglig streeming framför röv-knull-downlodning.
Återkommer till detta senare.

Nu har jag lite tvätt att fixa...



Inga kommentarer: